Boekenkast

Heb je interesse om één (of meerdere) boek(en) uit deze boekenkast te lezen en ons een boekrecensie te bezorgen? Via boekenkast@vvo.be kan je contact opnemen met het redactielid in kwestie en je kandidaat stellen voor een specifiek boek. Het boek bezorgen we per post.

Een boekrecensie bestaat uit maximaal 500 woorden, en we ontvangen dat binnen de 2 maanden nadat u het in uw brievenbus vond. En als bedankje voor de recensie mag je het boek houden!

Zes boeken kondigen we aan in VVO tijdschrift, en de rest vind je dus in deze lijst die we regelmatig updaten.

  • Krachtgericht werken vanuit persoonlijke diagnostiek
    Geraard Lohuis
    SWP Amsterdam, 2018, 142 blz.

  • Executieve functies bij kinderen en adolescenten. Een praktische gids voor diagnostiek en interventie (geheel herziene editie)
    Peg Dawson en Richard Guare
    Hogrefe, 2019, 341 blz.

  • Hulp bij trauma in de kindertijd. Praktische gids voor opvoeders
    Prof. dr. Ramón  Lindauer
    Lannoo Campus, 2018, 150 blz.

  • Ontspannen ouders, blije kinderen. Werkboek
    Laura Markham
    Hogrefe, 2019, 334 blz.

  • Veerkracht bij kindertrauma. Handboek voor hulpverleners
    Naomi Vandamme
    Lanno Campus, 2018, 254 blz.

  • Krachtgericht werken vanuit persoonlijke diagnostiek
    Geraard Lohuis
    SWP Amsterdam, 2018, 142 blz.

  • Achter de littekens. Hulpverlenen bij zelfbeschadiging
    Meike Grol en Nienke Kool
    SWP Amsterdam, 2019, 183 blz.

  • Met het einde in zicht. Communiceren in de palliatieve zorg
    Dr. Willemjan Slort en Jeroen Wapenaar
    Lannoo Campus, 2019, 247 blz.

  • Flexibel werken met gezinnen. Methodiek PPG/IAG
    Sonja Ehlers en Alfred Volkers
    SWP, 2019, 239 blz.

  • Opgeruimd leven met ADHD. Praktische organiseertips en – strategieën
    Tweede, uitgebreide editie
    Judith Kolberg en Kathleen Nadeau
    Nieuwezijds, 2018, 297 blz.

  • Kindermishandeling: spontane onthullingen bij hulpverleners
    Stefaan Boel
    EPO, 2018, 237 blz.

  • Jeugdzorg met een plus. Wat we wel en nog niet weten over de meest intensieve vorm van jeugdhulp
    Coen Dresen, Lieke van Domburgh, Annemiek Harder, Erik Knorth, Marieke Kranenburg, Karin Nijhof & Ignace Vermaes
    Garant, 2018, 72 blz.

  • Kiekeboem! Hulp aan het jonge kind dat opgroeit in stress en geweld
    Yael Meijer
    SWP, 2018, 144 blz.

  • Ik, jij, samen, mens. Een referentiekader voor kwaliteit van leven, wonen, zorg voor personen met dementie
    Herlinde Dely, Jurn Verschraegen, Jan Steyaert
    Epo, 2018, 240 blz.

  • Verschillen omarmen. Transcultureelsystemische werken
    Nel Jessurun en Roxane Warring
    Coutinho, 2018, 367 blz.

  • Inclusief vergaderen. Meer dan een cliëntvergadering
    Chris De Rijdt en Bart Serrien
    Garant, 2018, 155 blz.

  • Lezer-scan. Een behandelplan voor het leren lezen
    Martine Ceyssens
    Pelckmans Pro, 2018, 160 blz.

  • Droom van een kind. Beeldboek over kinderwens
    Cathy De Feyter – Saar De Buysere (illustrator)
    Konekt, 2018, 36 blz.

  • Langdurig en verborgen verzuim. Van vroege signalering naar maatwerk binnen het voortgezet (speciaal) onderwijs
    Thomas van der Vliet en Ellen Assenberg
    SWP, 2018, 125 blz.

  • Leermeesters met een gevangen stem & Autisme is een isme. Essays over autisme
    Inge Lemke
    Gompel en Svacina, 2018, 74 blz. en 180 blz.

  • Brutaal, boos of agressief gedrag op school. Omgaan met sociaal storend gedrag
    Walter Matthys en Christine Boersma
    Hogrefe, 2018, 120 blz.

  • Geboeid door narcisme. Mythe en masker
    Diane Ruthgeerts
    Gompel en Svacina, 2018, 214 blz.

  • Gelijke kansen in de school. Diversiteit in vijf thema’s
    David Mitchell
    Pica / Pelckmans Pro, 2018, 292 blz.